Etiketter

tisdag 7 januari 2014

Slöjd Virkning - Utvärdering

Berätta vad du gjort och varför du valde att göra just det:
Jag har gjort en liten virkad figur. Jag hittade den i en virknings bok och tyckte att den såg cool ut. Jag tycker att jag lyckades ganska bra.

Om du har haft ett slöjdmål, hur har det gått med det under detta arbete?:
Jag har inte riktigt haft något som jag ska uppfylla, men jag har försökt att bli lite säkrare på att virka.

Berätta lite om hur du gjorde:
Jag skrev ut en beskrivning av figuren och sedan gjorde jag som det stod. Jag använde beige och grå ull för att virka, där den beiga var kroppen och den gråa var kappan. Jag använde mig av luftmaskor, fastamaskor och popcornmaskor.

Hur blev arbetet och varför blev det bra/mindre bra?:
Jag tycker att arbetet blev bra, själva huvan blev lite tight men annat än det blev det bra. Det som blev lite mindre bra var nog att det tog så lång tid.

Finns det något du ska tänka på till nästa arbete?:

Vara snabbare och inte fråga om så mycket hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar